Senin, 23 November 2015

Apakah Breathwork?

Apakah Breathwork?

Apabila setiap orang pertama keluar dari rahim ibu mereka dan memasuki dunia yang hidup, tubuh mereka tidak tahu banyak tentang bagaimana untuk berfungsi dengan betul.

Mereka tidak boleh lagi berjalan atau bercakap, atau melakukan beberapa perkara lain, tetapi ada beberapa perkara yang kita lakukan sebagai seorang bayi yang kita akan pernah cukup tuan lagi, selagi kita hidup. Salah satu perkara adalah bagaimana untuk bernafas dengan betul, dan dengan cara yang membolehkan tubuh untuk membesar dan berkembang kepada potensi sepenuhnya.

Apabila kita semakin tua, dan mula mengambil tekanan dalam kehidupan kita, badan kita separa sedar meletakkan pernafasan yang betul keutamaan yang lebih rendah, walaupun kita mungkin tidak menyedarinya. Kesihatan yang tidak baik juga boleh menyumbang kepada masalah ini, kerana kebanyakan orang menghabiskan keseluruhan kerjaya pendidikan dan kerja mereka duduk di meja.

Apakah Breathwork? Kerja nafas merupakan terapi alternatif yang bertujuan untuk membantu badan kita untuk sedar semula bagaimana untuk bernafas kerana ia bertujuan untuk bernafas. Jika anda berfikir tentang cara yang paling orang bernafas kerana mereka menjalani hari mereka, ia adalah mudah untuk melihat bagaimana ia boleh menjadi lebih baik.

Sesi terapi Breathwork biasanya cuba untuk menggalakkan orang ramai untuk bernafas menggunakan seluruh kapasiti paru-paru mereka dengan cara yang perlahan dan sengaja, yang membolehkan oksigen yang lebih segar untuk masuk ke dalam aliran darah. Oksigen yang banyak adalah amat penting untuk kesihatan yang baik, kedua-dua mental dan fizikal. Lebih banyak oksigen bermakna sistem imun badan mempunyai masa yang lebih mudah menghasilkan sel-sel yang diperlukan untuk melawan penyakit. Mendapatkan lebih banyak oksigen ke dalam badan juga bermakna lebih banyak oksigen sampai ke otak anda, yang bermaksud bahawa pernafasan yang lebih baik boleh membantu anda untuk mencapai tahap yang lebih tinggi tumpuan dan fokus.

Sesi-sesi meditasi yang memberi tumpuan terutamanya kepada teknik pernafasan yang betul adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk melegakan tekanan.

Apabila anda mendaftar untuk panduan dalam Breathwork, anda mungkin tertanya-tanya apa yang anda boleh harapkan dari sesi pertama anda. Anda mungkin tidak menyedari betapa sedikit keupayaan anda penuh pernafasan anda menggunakan sepanjang hari, dan apa kelemahan yang meletakkan badan anda di.

Sesi pertama anda terapi pernafasan akan menjadi agak pengalaman. Dalam masa hanya beberapa minit semula pembelajaran-bagaimana untuk mengambil di udara cara yang anda lakukan sebagai seorang anak, ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk anda untuk mengalami tergesa-gesa kepala secara tiba-tiba, atau mungkin rasa cahaya headedness dari semua oksigen tambahan yang yang membuat ke dalam kepala anda.

Faedah untuk jangka masa panjang adalah sedikit lebih halus, tetapi masih agak berbaloi. Kulit anda mungkin membersihkan, pengedaran umum anda kemungkinan besar akan bertambah baik, dan anda akan mendapati ia dalam masa yang anda akan membangunkan pelupusan yang lebih bahagia dan lebih banyak kandungan.

Oksigen bertindak seperti penenang ringan dalam beberapa cara, dan ia mengikuti bahawa pernafasan yang lebih baik boleh membuat anda berasa lebih baik dengan sendirinya.

Mempertimbangkan semua sebab-sebab perubatan mengapa doktor menyambung pesakit pembedahan sehingga garis pembiakan yang makan oksigen tulen ke dalam hidung mereka. Terdapat banyak sebab-sebab perubatan mengapa lebih banyak oksigen untuk membantu badan menangani tekanan dan trauma, dan Breathwork membolehkan orang untuk mengalami jenis yang sama manfaat tanpa perlu berurusan dengan pergi ke hospital.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar