Senin, 23 November 2015

Bagaimana Adakah diafragma Pernafasan

Bagaimana Adakah diafragma Pernafasan

Pernafasan diafragma adalah istilah yang digunakan pernafasan yang dalam perlahan yang amat berguna untuk bersantai, melegakan tekanan, meditasi dan pengoksigenan penuh badan anda. Ia melibatkan sepenuhnya menggunakan diafragma, lembaran otot dalaman yang meluas di seluruh bahagian bawah tulang rusuk yang memisahkan rongga dada dari rongga abdomen. Diafragma adalah otot utama yang terlibat dalam pernafasan jadi secara teknikal semua bernafas adalah dgn diafrakma.

Mengamalkan kaedah pernafasan ini mengikuti langkah-langkah mudah.

-Be Pasti anda berada dalam kedudukan yang tidak terbatas yang selesa, sama ada duduk, berdiri atau berbaring, di mana keseluruhan abdomen anda boleh mengisi selesa dengan udara.

-Inhale Semua jalan ke bawah masuk ke perut anda melepaskan otot-otot perut yang anda mungkin sebaliknya memegang dalam. Teruskan penyedutan perasaan ribcage mengembang dengan udara dan akhirnya berasa paru-paru anda sepenuhnya mengembung dan perasaan penyedutan melalui dada anda.

-Exhale Dengan cara yang perlahan dikawal rasa dada anda mengempiskan pertama, tulang rusuk anda akan datang dan sepanjang jalan ke dalam perut anda menggunakan abdomen anda menghembus nafas semua udara dari paru-paru anda dan berasa perut anda tarik ke arah tulang belakang anda.

-Be Pasti untuk menghembus nafas perlahan-lahan, menghembus nafas anda perlu mengambil lebih lama daripada menyedut anda. Jika anda sedut untuk kiraan enam, cuba menghembus nafas dengan kiraan lapan. Semakin lama anda mengamalkan kaedah ini lebih banyak anda dapat memanjangkan menyedut dan menghembus nafas. Saya sering mengira sepuluh, dua belas atau lima belas.

-The Sebab ia adalah wajar untuk melakukan perkara-menyedut panjang perlahan dan exhales ialah mereka menyumbang kepada oksigen yang lebih tinggi dan penyerapan nutrien dan juga menghantar mesej kepada sistem saraf anda bahawa anda amat santai. Menghembus nafas panjang adalah amat penting dalam menghantar mesej kelonggaran ini kepada badan anda.

-Continue Nafas ini. Dalam dan luar. Perut, tulang rusuk, dada.

-Feel Jeda semula jadi yang berlaku pada akhir menghembus nafas yang.

-Jika Anda suka, tahan nafas seketika selepas menyedut dan bayangkan oksigen beredar ke setiap sel badan anda.

Adakah pernafasan ini selama atau pendek yang anda mahu mengetahui faedah kesihatan ia membawa anda dalam oksigen dan bersantai. Pastikan anda benar-benar menggunakan abdomen untuk menyedut sepenuhnya, dan menghembus nafas sepenuhnya semua nafas basi lama dari bahagian bawah paru-paru anda untuk pertukaran oksigen sepenuhnya.

Tahu teknik ini adalah disediakan untuk anda bila-bila masa yang anda perlukan untuk menenangkan diri anda dalam keadaan tertekan atau hanya mahu berehat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar