Minggu, 22 November 2015

Memproses Minyak Essential

Memproses Minyak Essential

Minyak pati adalah sangat penting kerana mereka mempunyai banyak kegunaan. Mereka mempunyai aroma yang menyenangkan yang besar untuk lilin. Mereka juga boleh digunakan untuk tujuan perubatan.

Membuat minyak adalah mengumpulkannya dari pelbagai bahagian tumbuhan. Membuat satu auns ia mungkin mengambil pound ratus tumbuhan. Setiap tumbuhan tidak mempunyai banyak minyak, tetapi ia adalah sangat pekat.

Membuat minyak mempunyai beberapa kaedah. Terdapat kaedah khusus untuk jenis tertentu tumbuhan. Secara umumnya semakin sukar untuk mengeluarkan minyak, lebih mahal ia akan menjadi.

Penyulingan wap menggunakan tekanan tinggi wap ke atas loji untuk mengeluarkan minyak, yang bergerak ke dalam ruang, dan kemudian menyelesaikan ke dalam bekas. Minyak ini maka skim teratas manakala air sisa boleh digunakan untuk wangian atau toner. Penyulingan wap adalah kaedah yang paling biasa digunakan untuk membuat minyak.

Pelarut atau pengekstrakan wap penyebaran adalah kaedah terbaik untuk bunga pecah atau tumbuh-tumbuhan. Perbezaan di antara penyebaran wap dan penyulingan wap adalah bahawa penyebaran menggunakan tekanan atmosfera. Pengekstrakan pelarut mendapat minyak dari pokok yang menggunakan pelarut yang kemudian dikeluarkan dengan tekanan rendah penyulingan. Minyak adalah di berlilin yang kukuh, yang termasuk lilin tanaman dan pigmen. Mereka semua dipisahkan dan digunakan.

Minyak semula jadi boleh menjadi sangat terhad pada sesetengah tumbuhan atau bunga. Enfleurage digunakan dalam keadaan ini dan menggunakan sayur-sayuran tidak berbau untuk mendapatkan ia. Sayur dikeluarkan dengan alkohol dan kemudian alkohol dikeluarkan dengan penyejatan dari masa ke masa, meninggalkan ia di belakang.

Buah beberapa tumbuhan membuat minyak sitrus penting. Ekstrak sejuk menekan ia dengan memerah jus daripada. Menggunakan centrifuge kemudian memisahkan jus dan minyak.

Karbon dioksida siaran kaedah gas ini ke dalam bekas dengan kilang sehingga gas bertukar menjadi cecair dan ekstrak minyak. Setelah cecair itu diluluskan ke dalam ruang lain, gas menyejat. Apa yang tinggal ialah minyak pati tanpa sisa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar