Senin, 23 November 2015

Hiperhidrosis sekunder - Apa ia dan Penyembuhan Its

Hiperhidrosis sekunder - Apa ia dan Penyembuhan Its

Peluh berlebihan bukan sahaja memalukan bagi orang yang sedang menderita daripadanya. Ia juga disgusts orang yang sedang berinteraksi with.It adalah biadap dan kurang sopan, tetapi itulah realiti. Ia bukan apa yang anda mahu mendengar, tetapi anda perlu. Seseorang perlu memberitahu anda. Ia adalah pandangan yang melihat sangat tidak menyenangkan seseorang menitis peluh sendiri. Ia adalah satu perkara yang sangat tidak profesional. Tetapi ia bukan sesuatu yang anda tidak dapat mengawal.

Peluh berlebihan berlaku biasanya semasa dalam keadaan sangat tertekan atau kebimbangan-memprovokasi. Walaupun sudah faktor emosi atau psikologi, kedua-dua masih pencetus besar untuk berpeluh. Keadaan ini sering kali berkaitan dengan kerja atau untuk sesuatu yang penting yang akan berlaku kepada anda. Sebagai contoh, anda sedang melakukan persembahan cadangan kepada pelanggan yang akan menentukan sama ada anda naik pangkat atau tidak, maka anda berpeluh-a lot. Ini akan mengubah cara anda mengendalikan diri sendiri dan pada masa yang sama, pelanggan akan berasa kurang yakin dengan kebolehan anda.

Hiperhidrosis adalah suatu keadaan yang dialami oleh ramai orang. Ia adalah berlebihan berpeluh walaupun semasa keadaan sejuk. Ini bukan satu keadaan yang jarang berlaku seperti yang anda sangka. Kajian menunjukkan bahawa 3% daripada penduduk Amerika keseluruhan mengalami ini. Ia hanya bahawa tiada siapa yang berani bercakap mengenainya. Ia boleh menjadi keadaan yang cukup memalukan jika anda mengalami ini. Ia adalah. Tetapi anda tidak perlu menyimpannya. Hiperhidrosis boleh diubati dan ada rawatan dan remedi yang tersedia yang anda boleh lakukan untuk mencegah dan menghentikannya.

Hyperhydrosis atau berpeluh badan yang berlebihan boleh dikelaskan kepada dua: hiperhidrosis rendah dan hyperhydrosis menengah. Kedua-dua harus dibezakan pertama. Hiperhidrosis rendah telah disetempatkan manifestasi dan ia biasanya memberi kesan kepada bahagian-bahagian badan: tapak tangan, kaki, muka dan ketiak. Punca hiperhidrosis utama tidak lagi diketahui. Hyrperhidrosis menengah boleh berlaku disebabkan oleh masalah penyakit. Ia boleh memberi kesan kepada mana-mana bahagian badan. Dengan jenis ini, ia adalah perkara kedua kepada keadaan penyakit seperti keganasan, jangkitan, obesiti, gangguan autoimun, dan ia juga boleh didapati sebagai gejala menopaus. Tidak seperti rawatan untuk hiperhidrosis utama di mana semua yang anda perlukan adalah hanya antiperspirants, suntikan Botox atau pembedahan; untuk hiperhidrosis sekunder bagaimanapun, untuk rawatan, anda perlu mengambil pertimbangan gejala mencetuskan dinyatakan di atas. Pendek kata, untuk berhenti berpeluh sedalam-dalamnya, anda perlu untuk menyasarkan atau merawat punca pertama. Sebagai contoh, jika anda hiperhidrosis adalah disebabkan oleh obesiti, maka anda mesti merawat masalah berlebihan berat badan anda. Ini adalah satu-satunya ubat atau penyelesaian yang mungkin.

Hiperhidrosis menengah adalah satu keadaan yang lebih mudah untuk merawat daripada sekolah rendah. Seperti yang dinyatakan di atas, satu-satunya cara untuk mengubati peluh berlebihan yang merupakan gejala keadaan yang lain adalah dengan merawat punca. Jika syarat utama tidak ditangani dengan betul, maka hiperhidrosis tidak akan dirawat. Bagi orang obes, yang cenderung untuk berpeluh banyak, mengurangkan berat badan adalah perkara yang terbaik dan mereka perlu lakukan. Berbuat demikian bukan sahaja akan menjadikan mereka sihat, ia akan mengurangkan peluh berlebihan juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar